Фірмовий стиль – це частина образу компанії, яка потрібна для виділення фірми, і її продукції через інших. Що саме вам дає використання фірмового стилю – впізнаваність. Фірмовий стиль дозволить споживачу досить просто впізнати товар чи послугу за певними ознаками. Важливу роль також відіграє довіра клієнтів. Якщо споживач хоча б один раз впевнився в якості товарів та послуг, то ця довіра буде поширюватись і на інші товари та послуги, і на іншу продукцію фірми.
Реклама. Наявність фірмового стилю збільшує ефективність реклами. Крім того, всі об’єкти, які мають елементи фірмового стилю уже самі по собі є рекламою.
Коли саме треба створювати фірмовий стиль
Є два основні погляди, коли саме треба розробляти фірмовий стиль:
- З моменту створення фірми по мірі накопичення ресурсів і визначення основних типів діяльності. Правильним варіантом є приділення уваги спочатку фірмовому стилю, починаючи з моменту створення компанії. Ви реєструєте фірму з певною назвою і ця назва є носієм стилю. Потім вам треба замовити печатку фірми, яка теж є носієм певного стилю.
Кожен з етапів характеризується дилемою: замислитись над привнесенням фірмового стилю в те, що ви створюєте чи все ж таки відкладаєте напотім. Якщо ви планомірно не створюєте фірмовий стиль, стиль все рівно створюється, але хаотично та безсистемно.
Вирізняють декілька варіантів фірмового стилю:
- Текстовий логотип.
- Графічний логотип.
- Креативний логотип.
Текстовий логотип
Самими поширеними та часто використовуваними є логотипи текстового плану. Основний варіант рішень в текстовому логотипі полягає в стилізованому варіанті назви об’єкта для якого створюється логотип (назва проекту, заходу та фірми). В більшості випадків графічне рішення для текстового логотипу базується на назві без використання різних варіантів креативних ідей. В текстовому логотипі застосовуються різні варіанти гри слів. В створенні свого варіанту текстового логотипу будується на використанні різних типів класичних прийомів та гри слів.
Графічний логотип
Логотипи графічного варіанту є менш поширеними, ніж логотипи текстового плану. Для створення графічного логотипу використовують рішення, які використовують графічний дизайн. Як в текстовому, в графічному логотипі можливе використання повної, або скороченої назви, але в графічному логотипі назва займає додаткову позицію, а є всього лиш «текстовим блоком».
Креативний логотип
Найбільш складними в реалізації та, відповідно, найменш поширеними є креативні логотипи. Для створення креативного логотипу обов’язково потрібна спеціальна креативна ідея. Попередньо фахівцями компанії вивчаються та розглядаються різноманітні факти та події. На основі статистичних та аналітичних даних генерується основна ідея логотипу , формулюється суть завдання, що має уособлювати та виражати логотип. На основі аналітичних та статистичних даних генерується основна ідея логотипу, формулюється завдання, яке повинне виражати суть логотипу. Креативна частина, а отже і сама графічна частина логотипу може засновуватись на назві частини логотипу. Потреба в креативних логотипах в основному виникає в компаній, яким необхідно створити імідж.